Ako predsedníčka ZO SDaT Bratislava sa dlhodobo stretávam s problémom slabej informovanosti našich pacientov, hlavne novo zaradených pacientov do HD liečby v súvislosti s ich právami a povinnosťami.
Snažila som sa to riešiť a pomáhať ako len viem, teda či už počas dialýzy, po jej skončení, alebo telefonicky a oboznámiť pacientov s ich nárokmi a usmerniť ich ako majú postupovať a kam sa majú obrátiť, či v sociálnej oblasti, v oblasti výživy, pomoci rodiny a pod.
Túto pomoc pacientom sme chceli pozdvihnúť na adekvátnu úroveň a rozhodli sme sa otvoriť „Poradňu pre pacientov“. Priestor pre poradňu poskytol prevádzkovateľ dialýzy, Logman a.s. v knižnici na HD centre – FNsP akad. L. Dérera na Kramároch v Bratislave.
Dňa 27.3.2017 bola Poradňa pre pacientov, slávnostne otvorená za prítomnosti pacientov, lekárov a médií.
Pre pacientov sú k dispozícii členovia našej spoločnosti, ktorí sa vyznajú v oblasti sociálnej pomoci (kompenzačné pomôcky, preukazy ZŤP a pod.) ako aj v iných oblastiach o ktoré budú mať pacienti záujem.
Radi by sme tiež nadviazali spoluprácu aj s lekármi rôznych iných zameraní, aby sme pacientom čo najviac uľahčili život na dialýze, ale aj tým ktorých dialýza ešte len čaká, prípadne pre čakateľov na transplantáciu. Povzbudiť pacientov a pomôcť im naučiť sa na život s dialýzou a aby riešili svoje problémy a nečakali.
Poradňa pre pacientov je k dispozícii: každý prvý utorok v mesiaci v čase od 15:00 – 17:00 hod., v knižnici na HD centre Logman – FNsP Kramáre v Bratislave. Pre pacientov je zriadená aj e-mailová linka: poradna.sdat@gmail.com
Z technických príčin prosíme každého záujemcu, aby sa vopred telefonicky ohlásil na tel. čísle: 0905 399 501
Ďakujeme.
Daniela Szigli-Masopustová, predseda ZO SDaT Bratislava
Najnovšie komentáre